Stichting Plyskiv

Geeft Oekraïense weeskinderen een menselijk bestaan

Acties voor het goede doel

Stichting Plyskiv is volledig afhankelijk van giften.
Door de financiële steun en inkomsten uit vele acties hebben wij al veel kunnen doen voor de Oekraïense weeskinderen. Kamertjes zijn opgeknapt en er zijn inmiddels enkele parttime begeleiders voor de kinderen aangenomen.
Maar we zijn er nog lang niet.

Wilt u graag een actie organiseren of een donatie doen?

Klik hier voor meer informatie

Verkoop van 3D-KERSTkaarten

Er zijn nu ook prachtige handgemaakte 3D-kerstkaarten te koop.
De opbrengst hiervan komt geheel ten goede aan Stichting Plyskiv.
Voor slechts € 1,= per stuk heeft u een unieke kerstkaart met enveloppe en steunt u het goede doel.

3D-kerstkaart

Verkoop van handgemaakte collages

De collages worden o.a. op markten verkocht, maar het is ook mogelijk om een collage te bestellen.
De opbrengst komt geheel ten goede aan Stichting Plyskiv.

Wilt u meer weten of een collage bestellen?
Stuur dan een email en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

collage 40x40

3D-kaarten voor het goede doel

Vanaf heden zijn er prachtige handgemaakte 3D-kaarten te koop.
De opbrengst hiervan komt geheel ten goede aan Stichting Plyskiv.
Voor € 1,50 per stuk zijn veel verschillende soorten verkrijgbaar.

kaart gefeliciteerd

Bouwploeg treft voorbereidingen

Een bouwploeg bestaande uit negen personen van de Protestantse Gemeente Emmaüskerk in Zwolle treft momenteel voorbereidingen om in september naar Oekraïne te gaan.
Zij hebben de taak op zich genomen om de eetzaal te renoveren. De bouwploegleden doen het werk geheel gratis en betalen de verdere kosten ook grotendeels zelf.
In januari troffen ze Gert Mulder in Staphorst en hoorden over de belabberde toestand van het weeshuis in Plyskiv.
Zo ontstond het idee om hier iets aan te doen. De voorbereidingen zijn inmiddels in volle gang.

Hoogeveense jongeren dragen steentje bij

In de zomervakantie hebben zes jongeren van de jeugdvereninging van de Christelijk Gereformeerde Kerk in Hoogeveen hun handen uit de mouwen gestoken om één van de gebouwen van het weeshuis te isoleren.
In zomerse omstandigheden hebben zij hard gewerkt en is menig zweetdruppel gevallen. De buitenmuren zijn eerst afgebikt, waarna ze van isolatie zijn voorzien. Hierop zijn twee lagen cement aangebracht die nadat het is opgedroogd nog worden geschilderd. Tussen de bedrijven door hebben de jongelui de weeskinderen vermaakt met spelletjes en knutselen.
Lees hier het hele verslag.

JV Hoogeveen

Feestje of een jubileum?

Wilt u tijdens een verjaardag, jubileum of bijvoorbeeld een huwelijk aandacht vragen voor Stichting Plyskiv en liever geen kado's ontvangen?
Denk dan eens aan een een donatie. Dankzij dit soort bijzondere acties worden wij in staat gesteld om onze werkzaamheden in het weeshuis voort te zetten.
Vermeld bijvoorbeeld het rekeningnummer op de uitnodiging of zamel het geld zelf in, zodat u het later zelf kunt overmaken.
Vraag ons naar de diverse mogelijkheden.

Eten en veilen voor Plyskiv

Het aangename verenigen met het nuttige:
dat kon op zaterdag 2 juni jongstleden tijdens een lopend buffet en een veiling van tweedehandsspullen in de Ichthus Kerk in Hoogeveen. De opbrengst van de veiling en het buffet gaan voor 25% naar stichting Plyskiv.
Het was een geslaagde avond:
vele mensen brachten de lekkerste gerechten, waar even later dan ook smakelijk van gesmuld werd. Daarnaast was de veiling ook een groot succes: zonnebanken, boeken, meubeltjes: een breed assortiment aan tweehandsspullen krijgt een nieuw leven.
De opbrengst van deze gezellige avond is 1150 euro.